3 Kasım 2012 Cumartesi

Sen Nerdesin - Bir Şiir ve Şarkı

Faruk Nafiz Çamlıbel'i ancak okul yıllarımızdan anımsarız "Han Duvarları" şiiriyle. Bir çok diğer şair için geçerli olduğu gibi, Faruk Nafiz için de bir tiksinme duygusu uyandırılmıştır çoğumuzda. Bu duygunun oluşmasında deneyimlerin payı büyüktür: "Lisede edebiyat kitabında adam gibi bir yazar ya da şair bulunduğunu görmedim!"



Şimdilerde herhalde daha kötüdür ama bizim zamanımızda Orhan Veli'den ötesi yoktu Türk şiiri adına bu kitaplarda. Oysa belki Faruk Nafiz'in de iyi şiirleri vardır. Belki "Han Duvarları" bile -lise edebiyat kitabına girme sabıkası gözardı edildiğinde- iyi bir şiirdir. Bereket versin "Sen Nerdesin" şiiri Lise kitaplarına düşmemiştir de, göğsümüzü gere gere iyi bir şiir olduğunu söyleyebiliriz. Eski yazıyla basılmış kitap elan mevcuttur.

Sen Nerdesin?

Caddeden sokaklara doğru sesler elendi
Pencereler kapandı kapılar sürmelendi.
Bir kömür dumanıyla tütsülendi akşamlar
Gurbete düşmüşlerin başına çöktü damlar...
Son yolcunun gömüldü yolda son adımları
Bekçi sert bir vuruşla kırdı kaldırımları.
Mezarda ölü gibi yalnız kaldım odamda:
Yanan alnım duvarda sönen gözlerim camda
Yuvamı çiçekledim sen bir meleksin diye
Yollarını bekledim görüneceksin diye.
Senin için kandiller tutuştu kendisinden
Resmine sürme çektim kandillerin isinden.
Saksıda incilendi yapraklar senin için
Söylendi gelmez diye uzaklar senin için...
Saatler saatleri vurdu çelik sesiyle
Saatler son gecenin geçti cenazesiyle
Nihayet ben ağlarken toprağın yüzü güldü
Sokaklardan caddeye doğru sesler döküldü...

Böyle bir şiiri beğenmeyecek kişi azdır. "Tüm zamanların gelmiş-geçmiş en iyi şiiri" olmayabilir -kim bilir; belki de en iyisidir!- ancak nefaseti şüphe götürmez. 
"Babamdan bir şey öğrendim: İyi şarkı, iyi şiir üstüne yapılır" diyen Timur Selçuk da bu fikri paylaşıyor olacak ki, aynı güzellikte bir beste yapmış. Modern Folk Üçlüsü - Timur Selçuk yorumu:


0 yorum:

Yorum Gönder